logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۴۰۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ملت ایران فرهنگ مقاومت را نشان جهانیان دادند

ملت-ایران-فرهنگ-مقاومت-را-نشان-جهانیان-دادند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فرهنگ مقاومت را ملت ایران در دوران دفاع مقدس خلق کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سردار غلامرضا سلیمانی امروز در حاشیه رزمایش الی‌بیت‌المقدس در زنجان ضمن یادآوری شهدای جبهه‌های مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم فلسطین و غزه و تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق ( ع) با بیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس با ۱۷ ربیع‌الاول مصادف است، گفت: ملت ایران در کم‌تر از ۱۰۰ سال گذشته دو شهریور را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی شهریور ۱۳۲۰ و دیگری شهریور ۱۳۵۹، فاصله بین این دو تاریخ ۳۹ سال است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ۴۴ سال از ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ می‌گذرد، عنوان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ کشور ایران در سیطره یک پادشاه اداره می‌شد.

وی ادامه داد: رضاخان از دوره نوجوانی مسلسلچی میدان قزاق بود. در دوران پادشاهی خود یک سابقه بسیار قوی از تجربیات نظامی داشت.

سردار سلیمانی با اشاره به تصاویر و فیلم‌هایی که از رضاخان باقی مانده است، تصریح کرد: او را در خارج از کشور در سفر به ترکیه در لباس غیرنظامی می‌بینیم در صورتی که داخل کشور لباس غیرنظامی نمی‌پوشید.

وی افزود: تمام سفرهای رضاخان به ایالت‌ها برای سرکوب پیام‌های مردمی بود. سرکوب قیام میرزا کوچک‌خان جنگلی، شیخ محمد خیابانی، محمدتقی خان پسیانی و عشایر غرب و جنوب کشور و پیام‌های متعددی که در ولایت و ایالات آن زمان در اعتراض به سیاست‌ها و دخالت‌های انگلیس در ایران صورت می‌گرفت. نیروی نظامی کشور تربیت، سازماندهی و به کارگیری آن را در اختیار ایتالیای کبیر قرار می‌داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شهریور ۱۳۲۰ متفقین تصمیم گرفتند ایران را اشغال کنند، عنوان کرد: موقعیت راهبردی ایران  برای آنان عنوان پل پیروزی داشت.

وی گفت: نوجوانان و جوانان توجه کنند که پادشاه مملکت به عنوان یک فرد جنگیده و دارای سابقه طولانی نظامی و نیروی مردمی عشایر را هم سرکوب کرده بود و یک نیروی نظامی ۱۲۵ هزار نفره را با پشتیبانی انگلیسی‌ها سازماندهی کرده بود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رضاخان بدون قید و شرط و بدون هیچ مقاومتی تسلیم شد، تصریح کرد: بدون کوچک‌ترین مقاومتی نیروی عظیم خود را تسلیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ به طور کامل اشغال و انگلیس‌ها از شمال وارد کشور شدند و پایتخت ایران را اشغال کردند. تهران زیر چکمه اشغالگران و سربازان هندی انگلیس قرار گرفت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه خرمشهر را نیز اشغال کردند، گفت: در سال ۱۳۵۹ جمهوری اسلامی از سوی ملت بزرگ ایران انتخاب و مستقر شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه صدام متجاوز با حمایت آمریکا و پشتیبانی کشورهایی از غرب و شرق با نام‌های مشخص او را در این حمله همراهی کردند، گفت: در آن دوران امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب با آرامش و خونسردی فرمودند دزدی آمده و سنگی انداخته، ملت ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهد زد که دیگر از جای خودش بلند نشود.

وی افزود: جوان‌های انقلابی به میدان نبرد پرداختند در کنار آن ارتش و سپاه و نیروی انتظامی صحنه نبرد را متحول کرد. اگر مردم و رهبر نبودند و دفاع نظامی را تشکیل نمی‌دادند، در مقابل آن هجوم سنگین به موفقیت دست پیدا نمی‌کردیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بنی‌صدر موفقیتی در مقابل ارتش متجاوز به دست نیاورد، گفت: بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد. 

وی با اشاره به چهار عملیات نظامی مشترک عنوان کرد: عملیات ثامن‌الائمه، عملیات قدس آذر سال ۶۰، عملیات فتح‌المبین در پایان همان سال و عملیات الی‌بیت‌المقدس در سال ۶۱ ملزم به آزادی خرمشهر شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در کمتر از ۹ ماه این راهبرد امام راحل ارتش متجاوز را در هم کوبیدند، افزود: نیروهای متجاوز یا کشته شدند، یا مجروح و اسیر شدند و یا صحنه نبرد را ترک کردند و تمام تجهیزات خود را برجا گذاشتند.

وی تصریح کرد: با تجهیزاتی که ارتش متجاوز شکست خورده برجای گذاشته بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیپ‌ها و لشکر‌های خود را با همان تجهیزات به جا مانده از ارتش شکست خورده تجهیز کرد. 

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بعد از عملیات بیت‌المقدس ارتش متجاوز صدام از نو با حمایت کشورهای غربی مجهز و سازماندهی شد، گفت: تجهیزات غربی مثل هلیکوپتر‌های فرانسوی گازهای خردل شیمیایی آلمانی در اختیار او قرار گرفت.

وی ادامه داد: اروپا و آمریکا در جنگ صدام به حمله ایران شرکت کردند و دستشان به خون شهدای عزیز ما آلوده شد و باید در زمان خود پاسخگوی این عمل باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این داستان‌ها و واقعیت‌های تلخ نباید فراموش شد، عنوان کرد: لحظه به لحظه آن دوران ثبت شده و محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رفتن رضاخان به مدت پنج سال، کشور ایران در اشغال محمدرضا پهلوی بود. فرمانده کل قوای آن زمان یک مصاحبه علیه اشغالگران نکرد، که بسیار تأسف بار است که با لباس نظامی به اشغالگران ادای احترام نظامی کرد. 

سردار سلیمانی با اشاره به مردم سالاری اسلامی افزود: ملت مسلمان انقلاب اسلامی را انتخاب کردند‌، مردم سالاری اسلامی یک الگو است. در روزهای سخت یک نظام سیاسی را باید محک زد.

وی ادامه داد: ملت انقلاب اسلامی راه درستی را انتخاب و با جان و خون فرزندان خود از خاک این مملکت دفاع کرده است. فرهنگ مقاومت را ملت ایران در دوران دفاع مقدس خلق کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرهنگ مقاومت را ملت ایران در دفاع مقدس خلق کرد و این فرهنگ از سوی شهید سلیمانی به جبهه مقاومت انتقال داده شد و در مواجهه با اشغالگران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری، خود را نشان داد، گفت: امروز آمریکایی‌ها صراحتاً بیان می‌کنند که در دوره جدید برای آنکه یک دولت یا ملت در عرصه نبردهای مختلف به پیروزی نائل شوند باید علاوه بر مولفه‌های فناورانه، دارای مولفه مقاومت نیز باشد.

سردار سلیمانی در‌ بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز ۱۰۵ سال از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران می‌گذرد؛ ما نباید سابقه اشغال سرزمین فلسطین را از سال ۱۹۴۷ میلادی بدانیم بلکه این سابقه به دوران فروپاشی امپراطوری عثمانی و سال ۱۹۱۷ میلادی برمی‌گردد که در آن زمان جامعه ملل، قیومیت فلسطین را در اختیار روباه پیر انگلیس قرار داد و آن‌ها یک فرماندار یهودی را برای این سرزمین منصوب کردند؛ روند خارج کردن فلسطینی‌ها از سرزمین آباء و اجدادی‌شان و غصب خانه‌ها و اراضی‌شان، درست از همین زمان آغاز شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در طول حدود یک سالی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، جنایات بسیار زیادی را علیه فلسطینیان انجام داده و خسارت‌های بسیار بسیار زیادی را تحمیل کرده است اما سوال این است که آیا توانسته است علی‌رغم انجام این اقدامات، به موفقیت و پیروزی نایل شود؟ طبق اعلام سران رژیم صهیونیستی آنها طی این یک سال نتوانسته‌اند کوچک‌ترین موفقیتی را به دست بیاورند. آنها یک روز به غزه، یک روز به رفح، یک روز به کرانه باختری و یک روز به اردوگاه‌ها حمله ور می‌شوند. روز دیگر هواپیماهای جنگنده خود را وحشیانه بر فراز لبنان به حرکت در می‌آورند و در مقطعی نیز تروریسم کور را علیه مردم این کشور اجرا می‌کنند؛ یقین بدانید که جنایت‌های کور رژیم صهیونیستی در لبنان که طی هفته جاری صورت گرفت مانع از دستیابی مردم مظلوم فلسطین به سرزمینشان مانع از آزادی بیت المقدس نخواهد شد.

سردار سلیمانی گفت: امروز مسلمانان عالم عزم خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تا آزادی کامل سرزمین آن‌ها جزم کرده‌اند؛ امروز وجدان‌های بیدار دنیا در کنار فلسطین قرار گرفته‌اند و موضوع فلسطین به اصلی‌ترین مسئله جهان بشریت تبدیل شده است به طوری که حتی در اروپا و آمریکا نیز شاهد برپایی تجمعات فراوان انسانی در حمایت از فلسطین هستیم. این روزها شاهدیم بارقه‌های امید پیروزی در فلسطین یکی پس از دیگری جرقه می‌زنند. 

وی در‌ پایان با بیان اینکه بسیج برای گردان‌های خود نام زیبای بیت المقدس را انتخاب کرده است و آزادی قدس شریف آرمان بسیجیان است، خاطرنشان کرد: رزمایش امروز الی بیت المقدس که در استان زنجان برگزار شده تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ ما بسیجیان گوش به فرمان و تحت امر امام خامنه‌ای، آماده جانفشانی از کشور و دفاع از ملت هستیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر